A pénztárgép éves szervizes felülvizsgálata jogszabály alapján kötelező (48/2013. (XI.15.) NGM rendelet 48.§-50.§.)
A pénztárgép üzembe helyezését követő egy éven belül (max 365 nap), majd évente az üzemeltető köteles elvégeztetni a gép szervizes felülvizsgálatát, mely során a szerviz ellenőrzi, hogy történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen, továbbá amennyiben szükséges, kicseréli az adóügyi ellenőrző egység akkumulátorát. Ez alól a kötelezettség alól a pénztárgép használatának szüneteltetése sem ment fel! Tehát a szüneteltetett pénztárgépeket is kötelező éves felülvizsgálat alá vetni! A pénztárgép felülvizsgálatát csak a NAV nyilvántartásában szereplő szervizek valamelyike végezheti el.
A NAV nyilvántartásában szereplő szerviz kiválasztását követően a szerviz érvényes műszerész igazolvánnyal, valamint plombanyomóval rendelkező műszerésze az üzemeltetés helyszínén végzi el a éves felülvizsgálatot, mely az alábbiak szerint zajlik:
- A műszerész igazolja a szervizelési jogosultságát
- Az üzemeltető és a pénztárgép beazonosítása
- A pénztárgép szemrevételezéses vizsgálata
- A pénztárgép működésének, működési körülményeinek vizsgálata
- A pénztárgép plombájának megbontásával járó vizsgálat
- Az éves felülvizsgálat lezárása, dokumentálása
- A szerviz a felülvizsgálat során feltárt adatokról, hiányosságokról adatot szolgáltat a NAV felé.
Éves kötelező felülvizsgálat díja: hatóságilag nem meghatározott ár.