Leírás
Törvényi háttér: A vállalkozások által kibocsájtott számlák esetében már 2018.07.01.-től követelmény volt, hogy a számlázó programok küldjék be a NAV felületére a minimum 100.000Ft áthárított áfát tartalmazó számlákat. 2020. július 1-től adatszolgáltatási kötelezettség terheli a belföldi adóalanyt, függetlenül a számla összegétől, ha számláját más belföldi adóalanynak állítja ki. Abban az esetben is, ha nem számít fel áfát. 2021. január 1-től pedig a változás érint minden számlát, így a belföldi és külföldi magánszemélyeknek és vállalkozásoknak kiállított bizonylatokat is. Ez a rendelkezés nem tiltja a kézi számlatömbök további használatát, de a jelentési kötelezettség nagyon szigorú és rövid határidejű, (4 naponta) így ez inkább plusz terhet ró a vállalkozásokra, és nem könnyíti a munkájukat.
Figyelem: A számlázó üzembe helyezéséhez kell kérni a NAV-tól (könyvelőn keresztül) egy technikai azonosítót ami 4db kódból áll. Csak ezeknek a cégre szabott azonosítónak a beírása után tud kapcsolatot teremteni (nem csak ez, hanem bármelyik) számlázó a NAV szerverével!
- A kiállított számla elküldhatő email címre pdf formátumban
- A kiállított számla azonnal kinyomtatható egy bluetooth-os nyomtatóval
- A kiállított számlák azonnal elküldhetők a könyvelőnek is.
- Visszanézhetők a kiállított számlák
- Sztornózható a számla
- Partnerek automatikus mentése számlakiállításkor
- Partner adószámát kell csak megadni és a többi adat beolvasásra kerül cégjegyzékből
- A kiállított számlákat, az előírásoknak megfelelően, küldi a NAV szerverére.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.